مدرس دوره اصول سرپرسی فروش بازاریابی مدیران روسای دفاتر

استاد مدرس دوره اصول سرپرسی فروش بازاریابی مدیران روسای دفاتر

مدرس اصول سرپرستی width=

مدرس دوره اصول سرپرسی فروش بازاریابی مدیران روسای دفاتر

استاد مدرس دوره اصول سرپرسی فروش بازاریابی مدیران روسای دفاتر

مدرس دوره اصول سرپرسی فروش بازاریابی مدیران روسای دفاتر

بهزاد حسین عباسی

استاد مدرس دوره اصول سرپرسی فروش بازاریابی مدیران روسای دفاتر

تحقیقات نشان داده بازده فروشندگان بدون مدیران فروش فقط 20 درصد مثبت است و بازده فروش با وجود مدیران فروش بالای 60 درصد گزارش شده ! مدیر فروش نیمه حرفه ای ، فروشندگان را تا سطح خود پایین می آورد!



بهزاد حسین عباسی

09121724677

بایگانی

 شکستن قولی که به مشتری داده بودیم.

بهزاد حسین عباسی
همه تجربیات ما الزاماً مثبت نبوده اند، چه بسا تجربیات تلخی هم داشته ایم. باید اضافه کنم که از این تجربیات هم، در سها آموخته ایم. اینک یکی از تجربیات آموزنده خود را شرح می دهم:
در شرکت ¬یک دستگاه مارک A داشتیم و یک مشتری، قول خرید این دستگاه را، با پرداخت چک بیست روزه به ما داده بود. یک روز قبل از اینکه دستگاه را به مشتری تحویل دهیم، مشتری دیگری پیدا شد و فروشنده ای آنرا به قیمتی بالاتر و نقدی فروخت. نمی دانستیم به مشتری قبلی چه جوابی بدهیم. جلسه ای تشکیل دادم.
پس از بحثها، همه به این نتیجه رسیدیم که کار خوبی نکرده ایم، به هر حال در مقابل کاری انجام شده قرار گرفته بودیم و می بایست تصمیم گرفت که چه کار کنیم. روشی اتخاذ کردیم که فکر می کردیم موثر خواهد افتاد؛ اما مدیر فروش ما که فردی بسیار با هوش و با تجربه است، گفت محال است این مشتری از ما خرید کند چون که ما بدقولی کرده ایم. روز بعد تصمیم خود را به آزمایش گذاشتیم.

یکی از اعضاء هیات مدیره همراه فروشنده ای پیش مشتری رفتند و واقعیت را بدینصورت به او گفتند:
«فروشنده ای در شرکت، بدون اطلاع ما دستگاه مورد نظر شما را فروخته است. ما از این بابت متاسفیم و حاضریم آنرا جبران کنیم، ما یک دستگاه مارک با همان ظرفیت، به مدت ۴ ماه پیش شما به امانت می گذاریم. اگر پس از این مدت از دستگاه راضی بودید، آن را بخرید و اگرنه، آنرا برگردانید و اگر در این مدت تونستیم دستگاه مورد نظر شما را وارد کنیم، یک دستگاه را به شما می دهیم، و اگر نتوانستیم، شما می توانید از جای دیگر خرید بفرمایید. مشتری از پیمان شکنی ما آنقدر عصبانی بود که حتی حاضر نبود هیچ دستگاهی را از ما به هر مدتی به طور امانی و مجانی بپذیرد، تا چه رسد به این که از ما خرید بکند. تجربه تلخی بود، اعتماد مشتری را نسبت به خودمان از دست دادیم، و ضررهای ناشی از آن را شاید نتوانیم به این زودیها جبران کنیم. به فروشندگان یاد آور شدم که (اعتبار بیش از پول ارزش دارد و هیچ کس حق ندارد در تحت هیچ شرایطی، دروغ بگوید یا زیر قولش بزند.)

بهزاد حسین عباسی 

09121724677

مدرس دوره آموزشی اصول سرپرستی